Malagan lentokentällä uusi järjestelmä, jolla voidaan hoitaa enemmän lentoja tunnissa
Malagan lentokenttä ottaa MIDAS-ilmatilan parannusprojektin käyttöön
Enairen lähteet ovat kertoneet EFE:lle, että kyseessä on ilmatilan parannusprojekti MIDAS (Málaga Improved Design of AirSpace), joka on vielä ”suunnitteilla” ja jonka tavoitteena on ”toiminnan parantaminen”.
Uusia laitteita lennonjohtoon
Ilmanjohtajat ovat selittäneet sosiaalisen verkoston X:n (entinen Twitter) kautta, että uuden laitteiston siirtymäajan jälkeen Malagan lentokentälle lähestymistapa koostuu kolmesta sektorista, ”joiden avulla onnistutaan lisäämään lentojen nousujen ja laskujen kapasiteettia tunnissa”.
MIDAS-projektin tavoitteena on Malagan lentokentän nykyisten instrumentaalisten laitteistojen modernisointi ja se mahdollistaa ”suuremman operatiivisen turvallisuuden, suuremman tarkkuuden, tehokkaampien, suorempien ja joustavampien reittien” saavuttamisen, kuten viime heinäkuussa julkaistussa virallisessa valtionlehdessä (BOE) ilmoitettiin.
Satelliittijärjestelmä
Toukokuussa 2014 Malagan lentokenttä tuli Euroopan toiseksi ja maailman neljänneksi lentokentäksi – Houstonin ja Newarkin (USA) ja Bremenin (Saksa) jälkeen – joka ottaa käyttöön tämän satelliittilaskun GBAS-järjestelmän, joka parantaa GPS-järjestelmien suorituskykyä ja tarjoaa piloteille tarkan lähestymistavan.
Malagan-Costa del Sol -lentokenttä, joka on Andalusian kansainvälisen matkailun pääportti ja sinne lentää tänä talvikautena 40 lentoyhtiötä, jotka yhdistävät Malagan 123 kohteeseen 202 reitin kautta.
Lähde
la Opinion